RAHSIA LULUS KERJA KERAJAAN

Monday, August 4, 2008

Hikmah kelebihan disebalik kekurangan...

Setiap kekurangan itu pasti ada kelebihan. Lihatlah di dalam diri anda, apa yang anda nikmati sekarang ini adakah sudah sempurna. Pasti tidak bukan. Seorang isteri amat memerlukan suami yang penyayang dan bertanggungjawab. Anak inginkan kasih sayang ibu bapa yang boleh mengikut kehendak mereka dan anda sendiri pasti ingin mencapai matlamat yang anda cita-cita kan selama ini.

Bagaimana sekiranya setiap berlaku itu tidak dapat dipenuhi. Adakah anda akan memberontak. Semestinya anda akan menyalahkan takdir. Perasaan tertekan mula menyelubungi diri dan anda mula membuat tindakan yang menyalahkan agama dan salah disisi undang-undang. Cuba anda renung seketika dan ambil buku catatan. Tulis dibuku itu perbandingan antara diri anda dan orang yang anda lihat cukup bahagia dan sempurna.

Buatkan 2 ruang dan bandingkan setiap kelebihan dan kekurangan antara anda dan dia. Anda pasti akan gembira kerana kelebihan yang anda miliki tidak sama yang dia miliki. Ini terbukti bahawa setiap kejadian yang Allah wujudkan mempunyai kelebihan yang tersendiri tanpa anda sedari. Oleh itu, hormatilah dan hargailah diri anda. Yakin akan kebolehan anda dan tampilkan kehadapan akan kelebihan anda itu. Kejayaan pasti didepan mata.Usaha tangga kejayaan...

Senyum dan ceria selalu...
firadila

No comments: