RAHSIA LULUS KERJA KERAJAAN

Friday, August 15, 2008

Pastikan ianya berhasil...

Salam ceria kepada pengunjung blog firadilamotivasi...

Pastikan berhasil...pasti anda tertanya-tanya mengenai tajuk di atas. Sebenarnya hasil yang saya maksudkan di sini ialah setiap masa yang anda laburkan adakah berhasil atau memberi pulangan kepada anda? atau hanya satu pembaziran sahaja.

Setiap manusia mempunyai masa yang sama iaitu 24 jam. Tetapi kebanyakan daripada kita hanya tahu membazir masa atau tidak menyedari yang masa itu telah anda bazirkan. Hanya segelintir sahaja yang tahu menghargai masa. Sebagai contoh anda sebagai atlet sukan.Tidak kiralah anda menjadi atlet diperingkat sekolah, daerah, negeri atau kebangsaan. Anda berlatih setiap hari untuk mencapai emas yang anda idamkan.

Apabila tiba perlawanan berlangsung, anda bermain dengan tidak bersungguh-sungguh dan banyak melakukan kesilapan sehingga pihak lawan mengambil kesempatan di atas kelemahan anda. Akhirnya anda kecundang. Tidakkah ianya satu pembaziran. Anda berlatih berbulan-bulan lamanya, tidak mengira masa dan waktu dan diakhirnya anda kecundang. Memang benar kalah atau menang ditangan takdir tetapi kita boleh pastikan yang ianya berhasil kalau kita mahu.

Pada pendapat firadila, Kalau kita dah simpan dalam kotak fikiran "Aku tetap mahukan hasil dari usahaku"..pasti ianya akan berhasil kerana anda telah mendapat semangat yang betul membara untuk mencapai matlamat anda...percayalah...dan anda akan lihat sendiri buktinya...

senyum dan ceria selalu..

firadila

No comments: