RAHSIA LULUS KERJA KERAJAAN

Wednesday, July 7, 2010

Keinginan atau kehendak...

Assalammualaikum...

Keinginan untuk berubah mesti ada dalam setiap individu..ada yang berkeinginan untuk menjadi jutawan, ada yang berkeinginan untuk bebas kewangan dan ada yang berkeinginan untuk mendapat naik pangkat atau apa-apa sahaja.

Di kala ini, kita lebih terarah untuk ingin menjadi kaya. Dengan kata lain bebas kewangan lah.....baiklah..Adakah setiap keinginan kita itu diikuti dengan kehendak untuk mencapai matlamat itu? Pasti anda tertanya-tanya kenapa saya menyoal begitu..baiklah..

Sebagaimana yang kita ketahui, setiap keinginan tanpa diikuti dengan kehendak untuk melakukan langkah pertama pasti ianya boleh kecundang. Sebagai contoh, Mira berkeinginan untuk berniaga. Setiap hari Mira hanya membuat imaginasi atau menyebut sahaja yang dia mahu berniaga tetapi di dalam hatinya tiada sifat kehendak melakukan strategi bagaimana untuk berniaga tersebut. Ini bermakna sifat kehendak di dalam diri Mira itu tiada...

Oleh itu, firadila berharap sekiranya anda berkeinginan melakukan sesuatu untuk berjaya, mestilah disekalikan dengan kehendak kerana kejayaan itu ada dimana-mana sahaja..

Senyum dan ceria selalu..:)

No comments: