RAHSIA LULUS KERJA KERAJAAN

Thursday, April 2, 2009

Sabar Dan Bersyukur...

Assalammualaikum dan salam ceria pembaca blog firadilamotivasi,

Dah lama betul firadila tak update blog ni. Sampai nak berabuk pulak. Maaf ye. Sebenarnya firadila terlalu sibuk dengan aktiviti kemasyarakatan, bisnes dan belajar. Biasalah...nak bercuti pun terpaksa ambil cuti sebab hari sabtu dan ahad firadila terlalu sibuk..

Minggu lepas, firadila telah menghadiri kursus di Institut Tanah dan Ukur Negara (INSTUN), Behrang, Perak. Dalam kursus tu firadila telah menghadiri ceramah motivasi mengenai ilmu falak. Yang firadila ingat sampai sekarang ni apa yang ustaz itu beritahu ialah kita jangan takut akan rezeki kita setiap hari. Kalau kita bangun sebelum subuh dan solat subuh, rezeki kita akan ada selepas solat subuh. Yakin dan bertawakallah akan rezeki yang akan tiba nanti..Cuba yang membezakannya ialah sedikit atau banyak (wang), rezeki tubuh badan yang sihat, rezeki dapat berjalan dengan lancar dan sebagainya.

Semalam, firadila menonton dokumentari khas mengenai Pak Lah di TV3. Firadila begitu tertarik sekali apabila Datin Seri Jeanne Abdullah menyatakan cara didikan Pak Lah yang selalu diajar kepada beliau ialah Sabar dan Bersyukur....sekiranya mengalami kesusahan ada orang yang lebih susah dari kita..sekiranya mengalami kesenangan ada orang yang lebih senang dari kita...oleh itu apa-apa sahaja yang berlaku kita hendaklah sentiasa sabar dan bersyukur..Terima kasih Datin Seri kerana sudi berkongsi mengenai ilmu ini...

Senyum dan ceria selalu,
firadila

No comments: