RAHSIA LULUS KERJA KERAJAAN

Wednesday, January 28, 2009

Kisah Benar Kelebihan Bismillah...


Assalammualaikum dan salam ceria pembaca blog firadilamotivasi,

Hari ini firadila ingin memberi satu kisah benar yang berlaku kepada salah seorang dari ahli keluarga firadila iaitu kakak firadila..

Baiklah, Sabtu yang lalu kakak firadila ada menceritakan pada firadila yang Rabu hari tu dia ada sakit kepala sangat-sangat..tak tertahan dan tak tertanggung sangat..dia ni ibu tunggal dan mempunyai seorang anak lelaki berumur 6 tahun...Akibat tak tahan dengan sakit kepala dia ada menyuruh anaknya memicit kepala dia...



"Safuan, boleh tolong mak tak picit kepala mak ni. Kepala mak ni sakit sangatlah" Mengadu maknya kepada Safuan..
"Adik nak buat macam mana mak" tanya Safuan dalam nada risau..
"Adik buat lah macam mana pun asalkan adik picit kepala mak ni. Sebelum tu adik bacalah bismillah ye..lepas tu doa dalam hati doakan mak cepat sembuh. Mak memang betul-betul tak tahan sangat ni." , Pesan maknya kepada Safuan
"Iyelah..Bismillahhirrahmannirrahim"..Safuan membaca Bismillah dengan kuat sekali dan menggunakan jari telunjuk yang kecil tu menekan ke dahi maknya dengan satu tekanan sahaja..

Dengan kuasa Allah, sakit kepala itu pun hilang dengan serta-merta. Mak dia pun terkejut..Iyelah dari pagi tadi menahan kesakitan..dengan bacaan bismillah dan menekan jari telunjuk secara automatik sakit tu terus hilang..Allah maha kuasa..Terkejut dia..

Selepas apa yang diceritakan oleh kakak firadila ni, firadila mula sedar yang selama ini kita selalu mengabaikan bacaan Bismillah ni. Baru firadila faham akan kelebihan Bismillah ini kerana sekiranya kita bertawakal dan yakin akan bantuan Allah keajaiban boleh berlaku..Semoga anda mengambil cerita ini sebagai satu pengajaran..

Senyum dan ceria selalu..
firadila

p/s : Memang pada mulanya sukar nak percaya tetapi tetap kena percaya sebab dah terjadi kat dia. Anak buah firadila pun kata macam tu. Dia ikhlas nak tolong ubatkan mak dia. Keikhlasan dan tawakal adalah kunci utama.

No comments: