RAHSIA LULUS KERJA KERAJAAN

Tuesday, January 27, 2009

Kenapa mesti berputus asa?

Assalammualaikum dan salam ceria pembaca blog firadilamotivasi..

Anda mungkin tidak bersemangat hari ini kan..iyelah..cuti panjang sempena Tahun Baru Cina..dan hari ini dah mula bekerja..mesti mood malas telah menjelma. Bagaimana pun walaupun tidak bersemangat pastikan anda menjalankan tanggungjawab anda pada hari ini..

Baiklah post kali ni menyentuh mengenai sikap putus asa. Anda mesti telah mengalami sikap sebegini. Tinggi macam mana pun anda bermotivasi sikap ini mesti tidak lari dari kehidupan anda. Persoalannya kenapa anda mesti berputus asa?..Sebenarnya sikap berputus asa ini adalah khayalan yang anda sendiri ciptakan..

Cuba anda bayangkan. Anda telah menyimpan impian dan matlamat anda untuk menjadi jutawan. Anda berusaha, berusaha dan terus berusaha untuk mencapai matlamat anda itu. Sampai satu tahap setiap usaha yang anda lakukan itu tidak membuahkan hasil seperti yang anda idamkan. Kemudian anda berputus asa dan tidak mahu mencuba lagi. Kenapa anda memilih untuk berputus asa? Tidak mahukah anda melihat impian anda itu terlaksana di alam nyata? Pendapat firadila pula jangan biarkan sikap berputus asa ini bermain di fikiran anda..kalau boleh ayat berputus asa ini jangan di sebut setiap hari kerana ia boleh melemahkan semangat anda untuk berjaya..

Oleh itu, katakan tidak pada berputus asa dan katakan ya "Aku yakin boleh"..

Senyum dan ceria selalu..
firadila

2 comments:

Pok Li said...

Kalau menggapai ingin menggapai bintang dilangit, sekurang-kurangnya sampai juga kebulan

firadila said...

Assalammualaikum dan salam ceria pok li,

dah terlangsung sampai ke bulan kalau boleh tinggal kat ISS...wah..

Senyum dan ceria selalu...